Endla Noortestuudio alustas oma selleaastast tegevust 30.septembril, värske loomingulise juhi ja lavastaja Ingomar Vihmari käe all. Ühes trupis näitlevad ka meie kooli kaks õpilast-Aneth Kond (G2R1) ning Silver Teearu (G1R1), kes teevad kaasa August Kitzbergi “Libahundis”. August Kitzbergi “Libahundi” esietendusega avati 1911. aastal Endla teatrimaja. 1. Kutselise teatri 25., 50. ja 75. aastapäeva tähistati näidendi uuslavastusega.

Püüdsime nad kinni 14. veebruaril kontrolletendusel ning 8. märtsil ja küsisime paar küsimust. Meie keeletoimetaja Maarja käis vaatamas teatri telgitaguseid ja ka etendust. Kõik tekstid olid hästi pähe õpitud ja noored pakatasid entusiasmist! Näitlejad tõid ideaalselt esile näidendi ajastu ja traagilise loo. Soovitame kindlasti minna vaatama etendusi aprillis, kuhu on jäänud veel mõned piletid. Pileteid saab soetada siin.

Silver mängib “Libahundis” Marguse rolli ja Aneth vanaema oma.

Kuidas leidsite oma tee Endla teatrini? Kas kellegi soovitusel?

Aneth: Mina läksin Endla Noortestuudiosse 2015. aasta sügisel sõbranna kutsel. Võtsin kutse vastu kuna see tundus põnev ja tahtsin ennast proovile panna.

Silver: Nägin oktoobris Facebookis kuulutust, et otsitakse uude etendusse Marguse rolli gümnaasiumi noort. Lisaks soovitasid Are huvikeskuse töötajad ja vana näitejuht, peale selle veel Are noored ja uued klassikaaslased.

Kuidas valiti teile rollid? Kas olete nendega rahul?

Aneth: Igaüks avaldas soovi kui mõni roll talle eriti huvi pakkus. Kuna vaja oli kahte vanaema ja üks oli juba valitud, siis ütlesin, et mul pole midagi selle vastu kui pean teist vanaema mängima. Olen vanaema rolliga väga rahul. Leian temaga palju ühiseid jooni. Vanaema ei mõista kedagi hukka, kuid ta oskab siiski manipuleerida ja Margust märkamatult suunata.

Silver: Läbi katsete otsiti Marguse rolli osalejat, läksin tegin proovi ja nüüd siin ma olen- mina, Margus. Olen väga-väga rahul.

Missuguseid ettevalmistusi on vaja teha enne etenduse valmimist? Milliseid aga enne igat etendust lava taga?

Aneth: Ma arvan, et kõige tähtsam on see, et oled igas proovis ja igal esinemisel mõtetega kohal. Proovide ajal oli väga tähtis üksteise tundma õppimine ja teksti sisu mõistmine. Enne igat etendust teeme lava taga väikese ringi, kus ergutame üksteist välja kujunenud motiveerivate lausetega. Sama teeme me ka pärast etendust.

Silver: Proove ja veel kord proove. Rahuneda ja alati anda endast parim.

Kuidas tundsite end enne esimest lavale minekut? Aga kuidas oli tunne pärast?

Aneth: Enne esimest lavale minemist oli ikka väike värin sees. Kartsin, kas kõik tekst on ikka ilusti meeles ja kas me siis oskame üksteist välja päästa, kui midagi ununeb. Peale esinemist oli väga hea tunne. Publikust oli tunda, et neile meeldis ja paremat tasu ei oskakski tahta.

Silver: Olin ikka närvis kuna esimene ja suurem lavale astumine. Pärast oli super tunne, nagu lotoga oleks võitnud.

Milliseid häid kogemusi olete läbi teatri saanud? Kindlasti olete leidnud palju häid sõpru?

Aneth: Kindlasti kuhjaga julgust ja enesekindlust. Ma olen nüüd palju avatum uute inimestega suhlusele, sest minu ellu ilmus korraga nii palju uusi toredaid inimesi. Kuna trupp on nende kahe aasta jooksul palju muutunud, siis ma ei oskagi kokku lugeda kui palju uusi tutvusi ja vahvaid elamusi ma läbi noortestuudio olen saanud.

Silver: Julgust ja enesekindlust sai juurde. Jah, sain endale ligi 10 uut sõpra juurde.

Kord ütles mulle üks näitleja, et “Kui juba kord teatrisse lähed, siis sealt enam tulema ei saa.” Kas usute, et seote end teatriga pikemalt ning mis on teie edasised plaanid?

Aneth: Ma arvan, et mingil määral on see tõsi. Teater jääb mulle alati südamelähedaseks.  Kindlasti kavatsen Noortestuudios käia kuni 12. klassi lõpuni, aga praegusel hetkel ma oma tulevikku otseselt teatriga ei seo. Oma täpsed tulevikuplaanid soovin praegu saladuseks jätta, aga võin vihjeks öelda, et see võib kaudselt olla teatriga seotud.

Silver: Noortestuudioga tahaksin olla seotud 12. klassi lõpuni ja äkki plaanin edasi minna Viljandi Kultuuriakadeemiasse.

Silver ja Aneth soovitavad kõikidel järgmisel aastal Endla Noortestuudioga liituda!

Pilt: Endla Teatri kodulehekülg

  Foto: Danel Rindaldo

Foto: Endla Teatri kodulehekülg

